Alla inlägg under april 2013

Av Jennie Johansson - 29 april 2013 20:16

Skolan idag var helt okej. När jag kom hem från skolan fixade jag chokladbollar som vi ska sälja på Svedboäng på valborg i morgon. Tänk att det snart är maj!!


Efter maten åkte vi ner till stallet, mamma skulle hålla lite lektion. Precis då vi var på väg hörde Elsa av sig och ville rida ihop så då höll mamma lektion för oss båda. Var superkul lektion. Först red vi ut en sväng och värmde upp dem i skritt och trav. Sen då vi kom tillbaka fick vi göra en övning där vi red på en volt i en bra arbetstrav, sen skulle vi minska traven och sitta ner för att samla dem ordentligt i 10 steg, därefter lättridning i vanlig trav igen. Sen red vi skänkelvikningar i trav med bra tempo. Vi gjorde övningen i båda varven.


Sen körde vi galopparbete i båda varven och hoppade fram på några hinder. Bla en kombination och två hinder som låg i en båge. Lukett var superglad och pigg men inge stark utan bara härlig. Efter skrittvila så fick vi göra en dressyrhopp övning för mjukgörande och lydnad. Var jättekul! Lukett gick jättebra idag och jag är jättenöjd. Jobbade fint i båda varven i traven och galoppen och hoppade jättefint. Även Elsa och Misett ska vara jättenöjda. Mamma sa hon aldrig sett Misett så fin.


Sen skrittade vi av dem och efter att jag gjort ordning Lukett gick jag och hjälpte henne med hästarna i hennes stall.

    


I morgon är det Valborg och jag ska hem till Line och sen ska vi till majbrasan och sälja fika   


Hejdååe

Av Jennie Johansson - 28 april 2013 21:24

Hej!


Har just vräkt i mig en massa thaimat. Mumsigt värre! Nyss kommit hem från voltigen. Är verkligen riktigt nöjd idag för jag är halvhänig och förkyld. Mest nöjd att jag kunde genomföra alla övningar trots att jag orkade sämre, men jag är även nöjd med mina bakåtsvingar som gick riktigt bra.


I mose var jag med min klass till Borlänge och Aqua Nova. Grymt kul! Kul att vara tillsammans med hela klassen. Har blåmärken överallt hahaha.


I morgon blir det troligen dressyrpass på Lukett om jag inte är sämre vill säga.


Nu ligger jag i sängen och är hur trött som helst. Ska kolla lite TV och sova.


Hejdåå

Av Jennie Johansson - 27 april 2013 17:35

Hej!


Igår var ju jag på övernattnings party! Det var riktigt roligt! Vi somnade inte förns halv 3 och några somnade inte förns halv 4 eller 4! Ebba låg och pratade med mig tills jag somnade... Haha stackars Ebba. Nu sitter man i soffan och slöar. Mamma och pappa ska fixa mat och grilla. Mums. Hoppas alla får en fortsatt bra lördags kväll.



Av Jennie Johansson - 26 april 2013 17:37

En riktigt bra riddag blev det. Började värma upp länge och körde skänkelvikningar både i skritt och trav. Jobbade Lukett på volt och hon gick i riktigt fin avslappnad form. Sen hoppade jag några språng i s-form på meddellinjen med galoppombyte över varje hinder. Var lite svårt först att få henne i vänstergalopp men sista gångerna böt hon jättefint.


Sofie var där och red Ludde som var pigg och glad. Han har verkligen blivit en helt annan häst nu. Kul.


Ebba var med och vi tvättade Lukett och jag lyckades blöta ner både Ebba och Lukett   


Nu blir det party hos Milou


Ses



Av Jennie Johansson - 26 april 2013 17:23

Äntligen ????

Av Jennie Johansson - 26 april 2013 14:00

Oj det finns massor av saker jag ska göra innan året är slut men väljer ut tre stycken.


Ska klara en fin och lugn grund i voltigen och sätta vårat 3 block

Hålla koll på offside i fotbollen

Få hyggliga betyg i skolan

Extra - att komma iväg och träna dressyr med Lukett


 


Av Jennie Johansson - 26 april 2013 07:33

Slänger in ett kort inlägg.


Igår var det vanlig skoldag och på kvällen var jag och Elsa en stund innan vi åkte till fotbollen. Kul!

När jag kom hem åt jag pannkakor, var suuperhungrig. Blir det även om jag äter ett rejält mellanmål innan jag åker till fotbollen. Mamma hade gjort pannkakor med vetekli i för att få dem lite nyttigare. Var jättegott faktiskt!


Idag efter skolan ska Ebba med mig hem sen ska jag ner till stallet och rida Lukett. Lektionsridning idag och blir nog dressyr/mark/hopp. Ska bli kul. Kanske Ebba kan ta bilder?? Ska höra. På kvällen ska jag hem till Milou som fyller år. Suuuperkul! Längtar verkligen.


Skönt med fredag förresten!


 



Presentation


Hej!
Mitt namn är Jennie och jag är 12 år. Jag kommer att blogga om lite allt möjligt, om min vardag och så vidare. Mina favorit sporter är voltige,ridning och fotboll. Jag älskar att vara med min familj och mina vänner!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SKRIV I MIN GÄSTBOK

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards