Alla inlägg under februari 2013

Av Jennie Johansson - 28 februari 2013 19:49

 

Av Jennie Johansson - 28 februari 2013 10:10

Hej!


Nu ska jag snart ner till stallet med Emmie. Vi ska rida Lukett och Ludde. Tror vi skulle rida ut. Nu kan man ju passa på när det är sånt underbart väder att rida ut i! Skulle vara roligt iallafall. Vet inte vilken som ska rida vem men någon av dem blir det iallafall.


 


hejdåå!



Av Jennie Johansson - 27 februari 2013 19:14

Hej!


Nu har jag kommit hem från Avestabadhus där jag var med Line, Emelie, Julia och pappa. Var riktigt kul!


Började med igår då jag åkte till Salbohedsbacken och åkte pulka. Vi var ett helt gäng som åkte och hade roligt! Bland annat så åkte vi i ett "tåg". Haha, gud vad vi skrattade. Vi kom dit klockan 11 och åkte till Line och Emelie klockan halv 4.  Grillade korv i backen. På kvällen var det fotbolls träning och till kvälls mat åt vi lasange. Gott! Träningen gick faktigts riktigt bra för att vara första träningen på länge! Roligt var det iallafall. Efter fotbollsträningen åkte vi hem mot Line och Emelie igen. Duschade och tog några mackor, sen låg vi alla i Emelies rum och kollade på film. Den var bra även fast jag halv sov hela filmen haha... Somnade fort sen!


Idag var vi som sagt i Avestabadhus. Riktigt roligt! Fast har skrubb sår och blåmärken överallt!


Imorgon kanske jag och Emmie ska ner till stallet och rida! Blir på dagen så att vi kanske kan ta en mysig uteritt!


   


hejdåå!



Av Jennie Johansson - 25 februari 2013 22:21

Var ju och red igår. Lukett kändes jättefin! Här kommer lite bilder. Jag fick testa Ludde också som har blivit jättemycket bättre nu.


 


 




   


Hejdååå

Av Jennie Johansson - 25 februari 2013 21:53

Hej!


I går var jag och tränade voltige med laget. Igår gick det riktigt bra och jag är jättenöjd. Vi körde igenom vår trekûr och gjorde lite svingövningar. Första delen i saxen är jag supernöjd med för jag fick bra fart och bra höjd. Kul!


Trekûren gick också jättebra förutom att Bella gjorde något hon aldrig gjort. Hon blev rädd för bocken och tvärnitade precis då jag stod på Emmis axel och Kristinas bröst. Emmie ramlade bakåt och hamnade på halsen och jag for ner på backen. Det gick bra och jag fick bara några blåmärken. Emmie fick däremot ont i rygget senare på kvällen. Vi får hoppas hon blir bra snart och att det inte är något allvarligt :(


Idag körde vi fys. Var bara Kristina och jag från Team Zorro där. Vi fick göra lite nya övningar och körde kûr med Team Abba. Jag fick vara istället för Linn som är flygare i deras lag. Var jättekul.


       


I morgon ska jag hem till Line och sova över där. På onsdag blir det Avesta badhus!


Godnatt!


Av Jennie Johansson - 25 februari 2013 15:50

Hej!


Nu är jag hemma efter att ha varit hos Emmie. Ska snart åka och träna så behöver byta om. I helgen har varit ganska lugn. Mys med mamma, pappa och lillasystern. Även träning, längd skidor och ridning + voltige.


Just nu sitter jag och skriver i soffan. Föresten förlåt för dålig uppdatering!


 


hejdåå!



Av Jennie Johansson - 23 februari 2013 09:31

Hej!


Sportlovets första dag! vi får se vad det blir idag. Skulle vilja träna inför voltigetävlingen (bocktävling i Östhammar) med Emmie, men vet inte om hon vill och kan. Snart är bocken klar och jag tänkte hjälpa mamma och pappa med det sista.


I veckan blir det övernattning hos Line, en dag med mormor kanske, stallet och Avesta badhus. Lite skridskor och skidor ska man väl hinna med också. Kan ju åka skidor till stallet.... snabbt förbi äglen    fast han är nog inte där nu...


Blir nog en bra vecka ...


 


Här är vi från förra bocktävlingen i östhammar. Då var vi Kizz... i år blir det något HELT ANNAT! Blir en hemlis fram till dess :)


Hejdååå

Av Jennie Johansson - 22 februari 2013 15:23

Hej!


Nu har jag kommit hem från skolan eller för ett för 3 timmar sedan. Slutade tidigt idag efter som det är fredag   


Just nu vet jag inte vad jag ska göra finns inte direkt någon man kan vara med... Mamma ska iallafall och hämta Julia om en stund ska följa med då. Kanske någon som spelar fotboll som man kan spela med medans mamma är inne och snackar med alla lärare!   


Iallafall hur skönt som helst att det är fredag OCH SPORTLOV!!!!!! <3


 


hejdåå!






Presentation


Hej!
Mitt namn är Jennie och jag är 12 år. Jag kommer att blogga om lite allt möjligt, om min vardag och så vidare. Mina favorit sporter är voltige,ridning och fotboll. Jag älskar att vara med min familj och mina vänner!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SKRIV I MIN GÄSTBOK

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards